Lidský faktor je nenahraditelný, aspoň zatím.

Martin Bohuš

Martine, v UOL pracuješ jako vedoucí segmentu START. Co všechno tvá práce obnáší?

Mým úkolem je naplňovat firemní strategii a cíle, a to pomocí týmu, který mi byl svěřen. Setkávám se s klienty, s kolegy, vyhodnocuji jejich práci, motivuji je, řeším jejich problémy, a hlavně se jim snažím předcházet. Vždy mě potěší, když vidím, jak se kolegům v rámci firmy podaří růst. Také zastupuji kolegy v případě neočekávaných výpadků a jsem „mostem“ mezi klientem UOL a zaměstnancem UOL.

Jaké byly tvé účetní začátky a čím vším sis prošel?

uolcz.uwdemo.cz Martin Bohuš

Dá se říci, že první seznámení s prací přišlo už v útlém věku. Maminka je účetní a je tedy dost možné, že svou první předkontaci jsem viděl položenou na stole dříve, než jsem uměl číst. Na střední škole jsem se účetnictví vyhnul a první zkušenosti přišly až na univerzitě. UOL jsem z počátku bral jako brigádu vedle školy. Práce ve skvělém kolektivu s možností růstu mě však nesmírně chytla a zbytek je historie.

Jak dlouho už jsi v UOL?

V UOL jsem od podzimu roku 2018. Za tu dobu se mi podařilo postoupit z asistenta až na vedoucího segmentu Start. Měl jsem možnost si vyzkoušet skoro každý typ práce v rámci společnosti a prošel jsem si, dá se říci, celým procesem. To považuji za obrovskou výhodu a značně mi to usnadňuje práci na současné pozici. Umím identifikovat problematické okruhy a také se vcítit do kolegů, kteří u nás začínají.

Kolik klientů máš na starosti a o jaké klienty typicky jde?

K dnešnímu dni je číslo aktivních klientů v rámci segmentu Start 1521 a každým dnem roste. Segment je určen interními kritérii a většinu tvoří fyzické osoby a jednočlenné s.r.o.

V čem je segment START specifický? Jaké problémy řešíš nejčastěji?

Specifikace spočívá v tom, že i když se jedná o menší společnosti, nejedná se vždy o klienty, kteří s podnikáním začínají. Vědí přesně, co chtějí, a my jsme jedním z jejich prostředků, jak toho dosáhnout.

Vyskytují se i u těchto klientů z řad nejmenších firem složité a komplexní účetní případy?

Samozřejmě, a hlavně při současném boomu s kryptoměnami nebo když do realizovaného obchodu vstoupí více stran. Tehdy je nutné zvážit hned několik aspektů při posuzování daňových implikací. I když se stále častěji mluví o tom, že práce účetního bude zautomatizována a nahradí nás počítače, myslím, že lidský faktor je v některých momentech nenahraditelný, aspoň zatím. 😃

Jak si o všech klientech a o práci účetních udržuješ přehled?

Máme reporting a ukazatele, které dávají dobrý pohled na věc a umožňují mi identifikovat to, čemu věnovat bližší pozornost. Nelze tedy říci, že bych seděl za počítačem a sledoval každý jeden krok kolegů. Záleží také na komunikaci, to je to nejdůležitější. Jsem v pravidelném kontaktu s kolegy i s klienty.

Máš na svých bedrech velkou zodpovědnost. Jak se s tím vypořádáváš?

Snažím se nebrat si věci osobně a spíše problémy řešit, než je vytvářet. Samozřejmě i tu nejpozitivnější osobu občas popadne vlna negativity. Mám ale skvělou partnerku, která mi je oporou a ochotně naslouchá. Také skvělé kolegy a každá nepříjemná zkušenost se změní v pozitivní. Samozřejmě ty pozitivní převládají.

Co máš na své práci nejraději?

Nejraději na práci mám možnost být „mentorem“ pro kolegy a navrhovat řešení problémů, které se při práci vyskytnou, tak aby výsledkem byl spokojený klient. Nikdy nemůžu říct, že bych se při práci nudil a setkávám se s inspirativními klienty, což je další výhodou, která mi umožňuje profesní růst.

A co je naopak nejtěžší?

Musím být vždy spravedlivý a poslouchat všechny, musím znát silné a slabé stránky každého člena týmu, tak aby bylo možné optimalizovat produktivitu. Bez toho nejsem schopný učinit informované rozhodnutí.

Vzpomeneš si na nějakou netradiční požadavek klienta při účtování?

Teď nevím, jak moc můžu vyzradit, aniž by se v tom někdo našel, ale jelikož se jedná o poměrně „nevinné“ záležitosti, tak prozradím. 😃

Dostal jsem dotazy typu, zda je daňově uznatelný menstruační kalíšek, případně zda je možnost upravit databázi klienta tak, aby když manželka večer provede kontrolu, některé případy tam nenašla.

uolcz.uwdemo.cz Martin Bohuš

Překvapí tě ještě někdy klient?

Práce s lidmi je vždy plná překvapení a člověk se učí celý život. To je další z věcí, které mám na práci rád, nejedná se o rutinu. Ne vždy jsou to však příjemná překvapení

Řešíš někdy problémy i mimo pracovní dobu?

Častokrát dostanu telefonát po pracovní době. Snažím se však vždy, pokud to okolnosti umožňují, odpovědět. Vždy ocením, pokud jsem účastníkem takové výměny z druhé strany. Zároveň si uvědomuji, že ne každý má možnost odpovědět hned, ať už z rodinných nebo jiných důvodů. Proto odpověď hned samozřejmě neočekávám.

Co děláš ve volném čase? Jak nejraději relaxuješ?

Čas strávený s přáteli a rodinou je pro mě to „pravé ořechové“. Ten si užiji ještě víc, pokud je spojen s cestováním, sportem všeho druhu či případně dobrým koncertem.

UOL revue

Pravidelný přehled novinek
ze světa účetnictví a od nás z UOL.

UOL Revue #42

  • Novinky
    • Co nového v daních a účetnictví – Vítr do plachet!
    • Posouváme účto laťku k výšinám
  • Odborné články
    • Poslanci schválili novelu zákoníku práce
    • Nařiďte si budíky! – Nejčastější sankce…

UOL Revue #41 Léto 2023

  • Co je nového
    • První narozeniny UOL Klubu
    • Povinné praxe pro studenty
    • Finále Zaměstnavatele roku 2023
    • UOL Klub oslavil 1. narozeniny
  • Odborné články
    • Začínáme na Forexu
    • Získejte zpět DPH ze zahraničí

UOL Revue #40
Jaro 2023

  • Co je nového
    • Konference Fenomén ve Zlíně
    • Náš slib plníme
    • UOL do škol
  • Odborné články
    • DATOVKA Pekelný nástroj, nebo kamarád?
    • Náklady na vzdělávání
    • Tax Alert – třístranný obchod
5000
spokojených klientů
4000
účetních

jsme zastupitelní při nemoci
i dovolené

0,-
Kč vás s námi stojí
daňový poradce
UOL
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.